העוול נמשך: מתנ"ס מפואר נחנך בקרית יובל – לחילוניים בלבד

ארי וידר 1 Comment on העוול נמשך: מתנ"ס מפואר נחנך בקרית יובל – לחילוניים בלבד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תושבי קרית יובל מובילים זה זמן רב מאבק נגד התושבים החרדים בשכונה, מאבק שלטענת התושבים החרדיים זוכה לתמיכה במסדרונות העירייה.

היום ייחנך בקרית יובל בירושלים מבנה מרשים שנבנה ע"י מפעל הפיס בשיתוף עיריית ירושלים לטובת תנועת נוער. המבנה שעלותו על פי הנראה מיליוני שקלים נבנה לטובת פעילויות לנוער הכללי בעוד שהתושבים החרדים בשכונה משוועים למבני חינוך ותרבות שאינם ניתנים להם, לדבריהם, רק בגלל היותם חרדים.

שלמה גליק, אחד מתושבי השכונה אומר לאתר 'קול חי' "לא ייתכן שבעוד שלילדים החרדים בשכונה אין גנים נורמלים, ואין בכלל מוסדות חינוך והם נאלצים לנדוד לשכונות אחרות, פתאום יש בניינים במיליוני שקלים עבור פעילות לבני נוער כללי אחרי הצהריים".

גליק מדגיש ואומר: "אין עיננו צרה באף אחד, אבל חייבים לעשות סוף לעוול המתמשך".

הוא מטיח דברים קשים ואומר "את הציבור החרדי מותר לרמוס, למעוך ולדרוס וזה חייב להפסק, כך אנחנו חשים".

לדבריו ראש העיר ניר ברקת בעצמו אינו מעוניין במגורי החרדים בשכונה. "ראש העיר רוצה שהחרדים לא יגורו בשכונה ולכן עושים הכול כדי לגרום לנו לעבור לשכונה אחרת".

"התחושה שלנו היא שאנחנו המיץ של הזבל וזאת למרות שקנינו את הדירות במיטב כספנו ובדרך דמוקרטית מבלי שום כוונות נסתרות לחרד את השכונה. לא ייתכן שרק בגלל תפיסת העולם שלנו עושים הכול כדי לשלול מאיתנו את הדברים הבסיסים המגיעים לנו כתושבי השכונה. האפליה זועקת לשמים" הוא אומר.

תגובת עיריית ירושלים

מדיניות העיריה היא לדאוג לכלל תושבי העיר מכל האוכלוסיות והמגזרים, אחד לצד השני ולא אחד על חשבון השני. רק בימים האחרונים חנכה העיריה מרכזי תרבות ופעילויות למגזרים השונים, ואנו ממשיכים לפעול לפיתוח כלל הציבורים ללא הבדל ואפלייה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    איזה תגובה -של העיריה כמובן- משכנעת ונבונה הטיעון של התושבים על חינוך המבנה הופך לתגובה וכלשונם "רק בימים האחרונים חנכה העיריה וכו' למגזרים השונים " נהרי על זה הטענה שכל המגזרים השונים מקבלים מבנים במליוני שקלים ורק אנחנו לא.